A dugódíj a 4-es metró uniós támogatásának egyik feltétele volt. Bevezetésének határideje 2016 vége, 2017 eleje. Eredetileg 2013-ban szerették volna már bevezetni, de az erről szóló törvénymódosítást az országgyűlés elutasította. Az Európai Bizottság első, 2009-es határozata alapján egyébként nemcsak a dugódíj bevezetése, hanem a P+R parkolók építése is a 4-es metró uniós támogatásának feltétele volt. Brüsszel ezektől az intézkedésektől várja, hogy az autósok átszokjanak az új metróra.

A BKV és a BKK már dolgozik a zónahatárok kijelölésén. Ezek a Nagykorút, vagy a Kiskörút, vagy a Hungária körút vonalában tervezik majd. Egyenlőre ennél többet azonban nem lehet tudni, azt sem, hogy esetleg az útdíjhoz hasonló, egyszerű matricás megoldás lesz-e dugódíj bevezetésénél.